Complexul de Servicii Sociale Roșiori de Vede

Date de contact:

Adresă sediu: jud. Teleorman, mun. Roșiori de Vede, str. Carpați, bl. 311, sc. A, ap. 3

Tel/fax: 0247/461.782 (CTPTFCNS Roșiori de Vede)

Tel/fax: 0247/467.077 (Centrul Maternal Roșiori de Vede și Locuința protejată pentru persoanele victime ale violenței domestice)

E-mail: css.rv_dgaspctr@yahoo.com

 

Complexul de Servicii Sociale Roșiori de Vede are în structură:

  • Centrul Teritorial pentru Protecția de Tip Familial a Copilului cu Nevoi Speciale Roșiori de Vede, compus din:

-Apartament nr. 11 Bis cu Licența de funcționare seria LF nr. 0001025 – 09.06.2021-08.06.2026;

-Apartament nr. 11 cu Licența de funcționare seria LF nr. 0001024 – 09.06.2021-08.06.2026;

-Apartament nr. 15 Bis cu Licența de funcționare seria LF nr. 0001023 – 09.06.2021-08.06.2026;

-Apartament nr. 15 cu Licența de funcționare seria LF nr. 0001028 – 09.06.2021-08.06.2026;

-Apartament nr. 3 Bis cu Licența de funcționare seria LF nr. 0001027 – 09.06.2021-08.06.2026;

-Apartament nr. 3 cu Licența de funcționare seria LF nr. 0001026 – 09.06.2021-08.06.2026;

  • Centrul Maternal Roșiori de Vede – Licență de funcționare seria LF nr. 0000308 – 12.07.2022-11.07.2027
  • Locuință Protejată pentru Persoanele Victime ale Violenței Domestice – Licență de funcționare seria LF nr. 00095 – 20.10.2020-20.10.2025

 

CENTRUL TERITORIAL PENTRU PROTECŢIA DE TIP

FAMILIAL A COPILULUI CU NEVOI SPECIALE ROŞIORI DE VEDE

 

Beneficiarii serviciilor sociale

 Beneficiarii serviciilor sociale acordate în serviciile sociale din cadrul Centrului teritorial pentru protectia de tip familial a copilului cu nevoi speciale Rosiorii de Vede sunt:

  1. copilul cu handicap/dizabilitati separat, temporar sau definitiv, de părinţii săi, ca urmare a stabilirii măsurii plasamentului in acest tip de serviciu, in conditiile legii;
  2. copilul cu handicap/dizabilitati pentru care a fost dispus, în condiţiile legii, plasamentul în regim de urgenţă;
  3. tanarul cu handicap/dizabilitati care au împlinit vârsta de 18 ani şi care beneficiază, în condiţiile legii, de protecţie specială

Condiţiile de acces/admitere în centru sunt următoarele:

  1. plasamentul copilului in cadrul serviciilor sociale componenete ale Centrului teritorial pentru protectia de tip familial a copilului cu nevoi speciale Rosiorii de Vede se dispune numai in situatia copiilor pentru care nu este posibila mentinerea in familia de origine sau nu a fost identificata o masura de protectie de tip familial, cu respectarea principiilor prevazute in Legea 272/2004 republicata.
  2. Accesul beneficiarilor in cadrul serviciilor sociale din cadrul Centrul teritorial pentru protectia de tip familial a copilului cu nevoi speciale Rosiorii de Vede se face in baza:
  3. masurii de plasament dispuse in conditiile legii de catre Comisia pentru Protectia Copilului Teleorman;
  4. dispozitiei de plasament in regim de urgenta, emise de catre directorul D.G.A.S.P.C Teleorman.
  5. ordonantei presedintiale emise de catre instanta judecatoreasca;
  6. sentintei civile emise de catre instanta judecatoreasca.

Acte necesare: dosarul de admitere al copilului in centru cuprinde următoarele documente, in original:

  1. planul de servicii întocmit de către persoana cu atribuţii de asistenţă socială /Serviciul public de asistenţă socială de la domiciliul copilului;
  2. ancheta socială întocmită de către acelaşi serviciu sau persoană, cu propunerea de instituire a unei măsuri de protecţie specială;
  3. documente din care sa rezulte inscrierea si frecventarea unei forme de invatamant;
  4. cererea din partea reprezentantului legal al copilului;
  5. opinia scrisa a copilului cu varsta mai mare de 10 ani, cu privire la instituirea unei
    masuri de protectie de tip rezidential;
  6. acte identitate părinţi sau, după caz, adresă de la S.P.C.L.E.P. sau Poliţia de la domiciliul copilului, certificatul de căsătorie, hotărîrea de divorţ, etc.;
  7. adeverinţe cu retribuţia tarifară părinţi sau cupoane de pensie;
  8. certificatul de naştere al copilului ;
  9. I./B.I. al copilului;
  10. raportul de ancheta sociala a copilului, întocmit de Serviciul management de caz;
  11. planul individualizat de protecţie;
  12. contractul cu familia (încheiat cu managerul de caz), dacă copilul are părinţi, sau în lipsa acestora, cu reprezentantul legal al copilului sau cu tânărul, protejat în centru.

Criterii de eligibilitate:

  1. copilul ai cărui părinţi sunt decedaţi, necunoscuţi, decăzuţi din exerciţiul drepturilor parintesti sau carora li s-a aplicat pedeapsa interzicerii drepturilor parintesti, pusi sub interdictie, declarati judecatoreste morti sau disparuti, cand nu a putut fi instituita tutela;
  2. copilul care, in vederea protejarii intereselor sale, nu poate fi lasat in grija parintilor din motive neimputabile acestora;
  3. copilul abuzat sau neglijat;
  4. copilul gasit sau copilul parasit in unitati sanitare;

Modalitatea de incheiere a contractului de furnizare de servicii si modelul acestuia: serviciile sociale se acorda in baza PIP si contractului de servicii sociale incheiat in conditiile legii,

La admiterea in serviciile sociale, coordonatorul centrului nominalizează, din personalul propriu, o persoană de referinţă care stabileşte, împreună cu copilul, în funcţie de vârsta şi de gradul de maturitate al acestuia, un program de acomodare adaptat caracteristicilor personale ale copilului(vârstă, status psiho-somatic, personalitate şi temperament, nivel de educaţie, etc.), cu o durată de minim două săptămâni.

În programul de acomodare se consemnează de către persoana de referinţă, sub semnătură, informaţii relevante privind: evoluţia săptămânală a copilului găzduit în centru, problemele de acomodare întâmpinate şi măsurile de remediere aplicate, gradul de integrare în grup şi în comunitatea reprezentată de centru (copii şi personal), data la care încetează aplicarea programului respectiv.

Fiecare copil/tânăr este ocrotit in baza unui Plan Individualizat de Protectie, in care sunt planificate prestatiile si serviciile stabilite in urma evaluarii nevoilor copilului si care va fi dezvoltat in Programul de Interventie Specializat pentru fiecare nevoie identificata.  Acesta contine obiective pe termen scurt, mediu si lung, activitatile corespunzatoare acestor obiective, care pot fi periodice, inclusiv de rutina, sau ocazionate de anumite evenimente.

 

Conditii de incetare a serviciilor:

Serviciile sociale furnizate in cadrul serviciilor sociale componente ale Centrului teritorial pentru protectia de tip familial a copilului cu nevoi speciale Rosiori de Vede  inceteaza in urmatoarele conditii:

  1. reintegrarea — revenirea copilului/tanarului in familia de origine;
  2. plasamentul familial — inlocuirea masurii de protectie de tip rezidential cu o masura de protectie de tip familial;
  3. adoptia;
  4. tutela;
  5. integrarea socio-profesionala la finalizarea studiilor;
  6. decesul beneficiarului.
  7. In cazul in care se continua protecţia speciala intr-o instituţie de tip rezidenţial, serviciul social, pe langa activităţile de formare de deprinderi de viata independenta, se asigura ca tânărul/copilul este implicat in anumite programe de tranziţie, parcurgându-se următoarele etape:
  1. consilierea copilului/tânărului urmărind informarea acestuia despre caracteristicile concrete ale viitorului mod de viata
  2. program de vizite la locul in care urmează sa fie transferat,
  3. întâlnire intre echipele multidisciplinare din cele doua instituţii pentru discutarea cazului,
  4. pentru asigurarea unui sentiment de continuitate după parasirea unitatii, copilul/tânărul va fi vizitat de către personalul centrului si de catre prietenii pe care i-a avut in cadrul serviciului social,
  5. înainte de ieşirea din centru copilul/tânărul este reevaluat.

În situaţia în care copilul/tânărul urmează să fie reintegrat în familia naturală/lărgită, echipa multidisciplinară trebuie să asigure următoarele:

  1. consilierea familiei în vederea desfăşurării în cele mai bune condiţii a procesului de acomodare a copilului în viitorul mediu;
  2. implicarea tuturor membrilor familiei încă de la debutul procesului de acomodare şi pe toată perioada desfăşurării acesteia;
  3. consilierea copilului/tânărului urmărindu-se informarea acestuia despre caracteristicile concrete ale viitorului mod de viaţă;
  4. procesul de acomodare se va realiza pe parcursul unui număr de întâlniri care vor fi coordonate de către psihologul centrului, iar numărul întâlnirilor diferă de la un caz la altul, ritmul fiind condiţionat de particularităţile fiecărui copil/tânăr;
  5. înainte de ieşirea din centru, copilul/tânărul va fi reevaluat;
  6. sesizarea autoritatii locale de la domiciliu sau resedinta parintilor si intocmirea rapoartelor lunare de catre managerul de caz.

În situaţia în care tânărul urmează să părăsească serviciul social, la cerere, avand in vedere ca se afla in capacitate deplina de exercitiu, si se respecta legislatia in vigoare, echipa multidisciplinară trebuie să asigure următoarele:

  1. consilierea tânărului urmărind informarea acestuia despre caracteristicile concrete ale viitorului mod de viata in vederea aplicarii deprinderilor de viata independenta,
  2. consilierea tânărului cu privire la serviciile sociale de care va beneficia in noul mod de viata ales,
  3. pentru asigurarea unui sentiment de continuitate după parasirea Centrului, tânărul va fi incurajat sa pastreze legatura cu personalul si cu prietenii pe care i-a avut in cadrul serviciului social,
  4. înainte de ieşirea din serviciul social copilul/tânărul este reevaluat.

La parasirea serviciului social, se eliberează următoarele documente:

  1. hotărârea comisiei sau a instanţei de judecata, privind încetarea măsurii de protecţie, in original;
  2. actele de identitate, in original;
  3. fisa medicala actualizată, in copie.

 

Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate in cadrul serviciilor sociale componenete ale Centrul teritorial pentru protectia de tip familial a copilului cu nevoi speciale Rosiorii de Vede  au următoarele drepturi:

a) să li se respecte drepturile şi libertăţile fundamentale, fără discriminare pe bază de rasă, sex, religie, opinie sau orice altă circumstanţă personală ori socială;

b) să participe la procesul de luare a deciziilor în furnizarea serviciilor sociale, respectiv la luarea deciziilor privind intervenţia socială care li se aplică;

c) să li se asigure păstrarea confidenţialităţii asupra informaţiilor furnizate şi primite;

d) să li se asigure continuitatea serviciilor sociale furnizate atât timp cât se menţin condiţiile care au generat situaţia de dificultate;

e) să fie protejaţi de lege atât ei, cât şi bunurile lor, atunci când nu au capacitate de exerciţiu;

f) să li se garanteze demnitatea, intimitatea şi respectarea vieţii intime;

g) să participe la evaluarea serviciilor sociale primite;

h) să li se respecte toate drepturile speciale.

Persoanele de servicii sociale furnizate in cadrul serviciilor sociale componenete ale Centrul teritorial pentru protectia de tip familial a copilului cu nevoi speciale Rosiorii de Vede, au următoarele obligaţii:

  1. să respecte programul stabilit in cadrul centrului;
  2. să folosească şi să păstreze cu grijă bunurile personale şi colective;
  3. să informeze educatorul de serviciu despre evenimentele petrecute la şcoală sau in apartament în ziua respectiva;
  4. să solicite ajutorul educatorului de serviciu la toate greutăţile de le intampina;
  5. să participe potrivit vârstei la activităţile gospodăreşti din apartamentul unde beneficiaza de servicii sociale;
  6. să aibă o comportare demnă şi civilizată, precum şi o ţinută vestimentară decentă;
  7. să respecte întregul personal şi colegii din apartament , precum şi cadrele didactice din instituţia de învăţământ pe care o frecventează;
  8. să îşi ajute fraţii mai mici şi colegii din apartament;
  9. să respecte cu stricteţe regulile igienico-sanitare;
  10. să cunoască şi să respecte regulile privind securitatea muncii, precum şi cele referitoare la prevenirea şi stingerea incendiilor;
  11. să respecte credinţa religioasă a colegilor;
  12. să participe la programul de curăţenie generală şi să-şi efectueze serviciul în apartament conform graficului stabilit;
  13. să furnizeze informaţii corecte cu privire la identitate, situaţie familială, socială, medicală şi economică;
  14. să participe, în raport cu vârsta, situaţia de dependenţă etc., la procesul de furnizare a serviciilor sociale;
  15. să contribuie, în conformitate cu legislaţia în vigoare, la plata serviciilor sociale furnizate, în funcţie de tipul serviciului şi de situaţia lor material;
  16. să comunice orice modificare intervenită în legătură cu situaţia lor personală,
  17. să respecte prevederile prezentului regulament.

 

CENTRUL MATERNAL ROȘIORI DE VEDE

 

Beneficiarii serviciilor sociale

În Centrul Maternal beneficiază de complexul de servicii, cuplurile mama-copil, precum şi gravida în ultimul trimestru de sarcina, în situaţii de risc în ceea ce priveşte separarea copilului de familia sa, cum ar fi de exemplu:

  1. mame cu copii, cu risc de abandon (mame singure, mame minore, mame provenind din familii marginalizate, sărace, abuzate, supuse violentei in familie etc.);
  2. mame cu copii care temporar nu (mai) au locuință sau/şi care se confruntă cu mari probleme (financiare, profesionale, relationale) fiind în imposibilitate de a răspunde corespunzător nevoilor specifice ale copilului.

Condiţiile de acces/admitere în centru sunt următoarele:

  1. cuplul mamă – copil beneficiază de găzduire, asistenţă şi suport în cadrul Centrului Maternal, pe perioadă determinată de timp, în baza cererii întocmită de mama sau gravida în ultimul trimestru de sarcină;
  2. dispoziţia dată de directorul general al instituţiei pentru primirea cuplului mamă-copil/gravidei în ultimul trimestru de sarcină în Centru, care se face pe baza unui plan de servicii a cărui finalitate este prevenirea separării copilului de mama sa/părinţii săi şi pe baza raportului de evaluare iniţială. Planul de servicii trebuie să fie întocmit de persoana cu atribuţii de asistenţă / serviciul de asistenţă socială din cadrul primăriilor de la domiciliul mamei;
  3. in cazul în care mama/gravida în ultimul trimestru de sarcină este minoră, admiterea acesteia se face în baza unei hotărari de plasament emisă de CPC Teleorman, dispozitiei de plasament a directorului general în regim de urgenta sau instanţă, iar admiterea copiilor/copilului se face pe baza dispoziţiei scrise a directorului general; în acest caz, pentru mamă sau gravidă minoră se va intocmi Plan individualizat de protectie, de către managerul de caz din cadrul DAGASPC; cererea de admitere va fi semnată de părinţi sau alt reprezentant legal al acesteia;
  4. pentru gravida minoră, care are deja o măsură de protecţie, de tipul plasamentului sau plasamentului în regim de urgenţă, situaţia acesteia va fi reevaluată în noul context în vederea transferului în Centrul Maternal;
  5. inainte de admiterea în Centru, cuplul mamă-copil va vizita Centrul şi vor fi informaţi în legătură cu drepturile şi obligaţiile ce-i revin pe perioada rezidenţei, in situatia in care cazul inregistrat la DGASPC nu reprezintă o urgentă;
  6. la admiterea în Centru, mama/gravida în ultimul trimestru de sarcină ( pentru mamele sau gravidele minore vor semna părinţii sau alt reprezentant legal al acestora) va semna convenţia de plasament;
  7. cuplul mamă – copil va fi evaluat medical (şi psihiatric), cu excepţia cazurilor în care este vorba despre o primire în regim de urgenţă;
  8. responsabilul de caz va solicita, la admiterea în Centru, fişa medicală a copilului/copiilor, recomandările medicale, copie după ultimele analize medicale;
  9. in urma evaluăriii iniţiale, realizate de specialistii din cadrul Serviciului Intervenţie in regim de urgentă in domeniul asistentei sociale, managerul de caz va realiza raportul de evaluare detaliată; acest document va fi inaintat, de către managerul de caz, directorului general, pentru avizare. În intervalul de 2 săptămini de la evaluarea initială, managerul de caz, impreună cu echipa pluridisciplinară, din care face parte medicul cu atributii in Centru, psihologul cu atributii in Centru, va realiza si PIP.

Condiţii de încetare a serviciilor din Centrul Maternal Rosiorii de Vede:

  1. pentru părăsirea Centrului, în perioada rezidenţei, se vor desfăşura activităţi specifice, atît pentru (re)integrarea socio-profesională a cuplului mamă-copil/copii şi referirea către alte servicii sociale pentru susţinerea reintegrării şi menţinerea legăturii cu familia, cît şi pentru transferul către un alt serviciu social.
  2. pregătirea părăsirii centrului se concentrează pe următoarele aspecte:
  • evaluarea finală a nevoilor copilului/copiilor şi mamei, în vederea elaborării planului de servicii post-rezidenţial;
  • cuplul mamă-copil trebuie să cunoască demersurile care urmează să fie întreprinse, inclusiv profesioniştii care urmează să participe la implementarea planului de servicii post-rezidenţial;
  • autorităţile locale din comunitatea unde urmează să meargă cuplul mamă-copil, vor fi contactate şi implicate în implementarea acestui plan;
  • îndeplinirea tuturor formalităţilor administrative şi legale de părăsire a Centrului.

3. pentru incetarea rezidenţei, managerul de caz va intocmi un raport de anchetă socială cu această propunere. Monitorizarea cuplului mamă-copil, după iesirea din Centru, va fi făcută de managerul de caz, impreună cu asistentul social de la domiciliul unde se face reintegrarea; asistentului social i se va solicita intocmirea de rapoarte lunare de monitorizare; după primirea acestor rapoarte, managerul de caz va propune inchiderea dosarului şi va asigura arhivarea acestuia, conform prevederilor legale.

Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate în „Centrul Maternal Rosiorii de Vede” au următoarele drepturi:

  1. să li se respecte drepturile şi libertăţile fundamentale, fără discriminare pe bază de rasă, sex, religie, opinie sau orice altă circumstanţă personală ori socială;
  2. să participe la procesul de luare a deciziilor în furnizarea serviciilor sociale, respectiv la luarea deciziilor privind intervenţia socială care li se aplică;
  3. să li se asigure păstrarea confidenţialităţii asupra informaţiilor furnizate şi primite;
  4. să li se asigure continuitatea serviciilor sociale furnizate atât timp cât se menţin condiţiile care au generat situaţia de dificultate;
  5. să fie protejaţi de lege atât ei, cât şi bunurile lor, atunci când nu au capacitate de exerciţiu;
  6. să li se garanteze demnitatea, intimitatea şi respectarea vieţii intime;
  7. să participe la evaluarea serviciilor sociale primite;
  8. să li se respecte toate drepturile speciale în situaţia în care sunt minori sau persoane cu dizabilităţi.

Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate în  Centrul Maternal Rosiorii de Vede au următoarele obligaţii:

  1. să furnizeze informaţii corecte cu privire la identitate, situaţie familială, socială, medicală şi economică;
  2. să participe, în raport cu vârsta, situaţia de dependenţă etc., la procesul de furnizare a serviciilor sociale;
  3. să aibă relații de bună conviețuire cu ceilalți beneficiari, un comportament adecvat și să respecte programul zilnic la centrului;
  4. să comunice orice modificare intervenită în legătură cu situaţia lor personală;
  5. să respecte prevederile prezentului regulament.
  6. în situația încălcării normelor de ordine interioară și a prezentului regulament, se vor lua măsuri de încetare a rezidenței și măsuri de protecție specială, după caz, pentru copii.

 

LOCUINŢA PROTEJATĂ PENTRU PERSOANELE VICTIME ALE VIOLENŢEI DOMESTICE

Beneficiarii serviciilor sociale

Beneficiarii locuinţei protejate sunt victimele violenţei domestice, respectiv:

  1. adulţi victime ale violentei domestice;
  2. cupluri părinte/reprezentant legal-copil.

Cuplul părinte/reprezentant legal-copil, denumit în continuare părinte-copil, se referă la părintele victimă împreună cu copilul sau copiii săi, care pot fi victime la rândul lor şi/sau martori.

Calitatea de victima a violentei în familie se va face prin raportare la prevedrile art. 5 din Legea nr. 217/2003,  pentru prevenirea si combaterea violenței în familie, republicată, cu modificările și completările ulterioare, incluzand toate formele de violență domestică definite în cuprinsul  art. 4 al aceleeasi legi.

Locuinţa protejată promovează participarea beneficiarilor, inclusiv a copiilor, la luarea deciziilor care îi privesc şi derularea activităţilor.

 

Condițiile de risc, condițiile de vulnerabilitate:

Beneficiarii locuintei protejate trebuie sa indeplineasca cel putin o conditie de risc si cel putin una de vulnerabilitate, după cum urmează:

* Condițiile de risc:

  1. a fost în mod repetat afectată de fapte de violență domestica ale căror efecte nu au fost eliminate;
  2. a beneficiat în ultimii 5 ani, de cel puțin o măsură de protecție: ordin de protecție provizoriu sau ordin de protecție;
  3. se află sau s-a aflat în ultimii 5 ani în evidențele unuia sau mai multor servicii publice de asistență socială, uneia sau mai multor organizații neguvernamentale și a beneficiat din partea acestora de acordarea unor servicii/ măsuri de sprijin;
  4. i s-a eliberat în ultimii 5 ani cel puțin un certificat medico-legal și/sau certificat medical care să ateste vătămările provenite din situațiile de violență domestică, și, după caz, orice alte documente doveditoare emise de către unitățile sanitare;.
  5. victima face dovada înregistrării unei cereri de divorț sau a emiterii de către instanțele judecătorești a unei hotărâri definitive într-un proces de divorț sau a unui certificat de divorț.

* Condițiile de vulnerabilitate:

  1. se află în situația de dependență economică față de agresor și nu are venituri proprii sau acestea sunt insuficiente;
  2. nu există alternativă privind separarea de agresor din punct de vedere al spațiului locativ;
  3. primeste în mod repetat din partea agresorului insulte si cuvinte jignitoare, brutale, umilitoare și/sau a copiilor săi/din anturajul său, sau a rudelor/prietenilor;
  4. nu are calitatea de salariat la momentul realizării evaluării, cu excepția mamelor care s-au aflat sau se află în concediu de îngrijire a copilului;.
  5. nu deține un certificat de calificare profesională pentru o anumită ocupație;
  6. face parte din categoria de şomeri în vârstă de peste 45 de ani, şomeri de lungă durată, tineri NEET sau şomeri care sunt părinţi unici susţinători ai familiilor monoparentale.
  7. nu deține nici o diplomă de studii sau deține documente doveditoare privind absolvirea a cel puțin 4 clase;
  8. este o persoana cu dizabilități.

 

Accesul/admiterea în locuința protejată

Accesul/admiterea în locuința protejată se face pe baza îndeplinirii cumulative a cel puțin unei condiții de risc și a cel puțin uneia din condițiile de vulnerabilitate.

 

Actele necesare pentru întocmirea dosarului social sunt:

  1. actul de identitate al beneficiarului, precum si, atunci când este cazul, actele de identitate ale copiilor minorii aflati în grija sa în cadrul locuinței protejate, în copie. În situația în care beneficiarul care solicită includerea/admiterea se află în imposibilitatea de a prezenta documentele de identitate la momentul admiterii, acesta va completa o declaratie pe propria raspundere. Personalul de la nivelul furnizorului de servicii sociale poate face demersuri la autoritățile competente în vederea cunoasterii situatiei beneficiarului privind actele de identitate și a identificării ultimei adrese de domiciliu;
  2. cerere de înscriere în grupul țintă al proiectului;
  3. angajament de disponibilitate;
  4. declarație pe propia răspundere privind calitatea de victimă a violenței domestice;
  5. declarație pe proprie răspundere privind evitarea dublei finanțări;
  6. declarație privind utilizarea și prelucrarea datelor personale;
  7. acord de dublă confidențialitate;
  8. înscrisuri care să ateste îndeplinirea condițiilor de risc și de vulnerabilitate;
  9. fișa de evaluare inițială la admitere/reevaluare a beneficiarului;
  10. referat cu privire la situația victimei și propunerea de admitere;
  11. dispoziția directorului general al Direcției Generale de Asistență Socială si Protecția Copilului Teleorman, prin care dispune acordarea de servicii;
  12. planul de intervenție;
  13. contractul de furnizare de servicii semnat de parți, în original;
  14. copii ale fișelor de evaluare multidisciplinară( medicală, psihologică, socială si juridică) și ale planurilor de reabilitare și reintegrare socială a copiilor găzduiți împreuna cu părinții, victime ale violenței domestice.

 

Condiții de încetare a serviciilor sociale furnizate în ,,Locuinţa protejată pentru perssoanele victime ale violenţei domestice”  :

  1. la cererea beneficiarului;
  2. la expirarea perioadei maxime de asistare;
  3. în caz de internare în instituții medicale în baza recomandărilor medicale pentru tratament;
  4. transferul la o instituţie specializată, în scopul efectuării unor terapii sau programe de recuperare/dezalcoolizare, tratament drogo-dependenţă etc.
  5. forţa majoră (cataclisme naturale, incendii, apariţia unui focar de infecţie, sistarea licenţei de funcționare a locuinţei protejate etc.);
  6. decesul beneficiarului;
  7. în cazul neîndeplinirii/nerespectării obligațiilor prevăzute în contractul de furnizare de servicii sociale;
  8. în cazul nerespectării Regulamentului de Ordine Interioară și a normelor de comportament civic corespunzător;
  9. în urma integrării socio-profesionale.

Încetarea serviciilor sociale se va realiza prin dispozitia directorului general, la propunerea personalului de specialitate.

 

Drepturile și obligațiile beneficiarilor

Locuința protejată elaborează și aplică o Cartă a drepturilor si obligatiilor beneficiarilor. Carta este disponibila, pe suport de hartie și în format electronic accesibil la sediul locuintei protejate. Serviciul social, locuință protejată, asigură informarea beneficiarilor cu privire la drepturile înscrise în Cartă, odată cu încheierea contractului de furnizare servicii

Carta drepturilor beneficiarilor, are în vedere urmatoarele drepturi și obligații:

  1. dreptul de a fi informați asupra drepturilor și obligațiilor pe care le au în calitate de beneficiari ai locuinței protejate și de a fi consultați cu privire la toate deciziile care îi privesc;
  2. dreptul de a-și desfasura activitățile zilnice într-un mediu fizic accesibil, sigur si funcțional;
  3. dreptul de a decide și de a-si asuma riscurile în mod direct, în toate aspectele vieții lor și de a-și exprima liber opiniile;
  4. dreptul de a consimți asupra serviciilor asigurate prin contractul de furnizare servicii;
  5. dreptul de a li se asigura confidențialitatea asupra datelor personale;
  6. dreptul de a nu fi abuzați, neglijați, pedepsiți, harțuiți sau exploatați;
  7. dreptul de a face sugestii si reclamații fără teama de consecințe;
  8. dreptul de a nu fi explotați economic privind banii, proprietățile sau sa le fie pretinse sume banești ce depășesc taxele convenite pentru servicii;
  9. dreptul de a nu li se impune restricții de natură fizică ori psihică, în afara celor stabilite de medic sau alt personal calificat, precum si a celor convenite prin contractul de furnizare servicii;
  10. dreptul de a fi tratați si de a avea acces la servicii, fără discriminare;
  11. dreptul de a beneficia de un spațiu personal de cazare;
  12. dreptul de a-și manifesta și exercita liber orientările și interesele culturale, etnice, religioase, sexuale, conform legii;
  13. dreptul de a-și utiliza, așa cum doresc, lucrurile personale;
  14. dreptul de a-și gestiona, așa cum doresc, resursele financiare;
  15. dreptul de a practica cultul religios dorit;
  16. dreptul de a nu desfașura activități lucrative, aducătoare de venituri pentru centru, împotriva voinței lor;
  17. dreptul de a accesa toate spațiile și echipamentele comune;
  18. dreptul de a fi informați despre procedurile aplicate în locuință;

Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate în ,,Locuinţa protejată pentru  persoanele victime ale violenţei domestice” Teleorman,  au următoarele obligații:

  1. să furnizeze informaţii corecte cu privire la identitate, situaţie familială, socială, medicală şi economică;
  2. să participe, în raport cu vârsta, situaţia de dependenţă etc., la procesul de furnizare a serviciilor sociale;
  3. să comunice orice modificare intervenită în legătură cu situaţia lor personală;
  4. să păstreze confidențialitatea adresei și locației locuinței protejate față de agresor și/sau alte persoane care pot periclita viața și siguranța atât personal cât și a celorlați beneficiari ai locuinței;
  5. să aibă un comportament dezirabil social, bazat pe respectarea personalului și a normelor de conviețuire socială, astfel încât să nu afecteze activitatea locuinței și pe ceilalți beneficiari;
  6. să respecte prevederile prezentului Regulament de organizare și funcționare.
Sari la conținut