Comisia Pentru Protecția Copilului (CPC)

Date de contact: mun Alexandria, Strada Dunării, nr.7, etaj 1, biroul nr. 27
Tel: 0247.316611 Interior: 37

 

Atributiile Comisiei pentru Protectia Copilului, conform HGR nr.502/2017 privind organizarea si functionarea comisiei pentru protectia copilului

Comisia pentru protecţia copilului, denumită în continuare Comisia, prevăzută la art. 115 din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, este organul de specialitate, fără personalitate juridică, al consiliului judeţean, respectiv al consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti, cu activitate decizională în materia protecţiei şi promovării drepturilor copilului.

Comisia respectă, promovează şi garantează drepturile copilului în toate activităţile pe care le întreprinde.

Comisia are următoarele atribuţii principale:

  1. stabileşte măsurile de protecţie specială pentru copii şi menţine măsurile pentru tinerii care au dobândit capacitate deplină de exerciţiu şi au beneficiat de o măsură de protecţie specială, stabilită în condiţiile legii, de Comisie sau, după caz, de instanţa judecătorească;
  2. încetează sau, după caz, modifică măsura de protecţie specială stabilită de către Comisie, în condiţiile legii, dacă împrejurările care au determinat stabilirea acesteia s-au modificat sau, după caz, în situaţia în care în urma monitorizării aplicării măsurii de protecţie specială se constată necesitatea modificării sau, după caz, a încetării măsurii;
  3. informează părinţii prezenţi la şedinţele Comisiei cu privire la consecinţele stabilirii măsurii de protecţie specială asupra raporturilor pe care le au cu copiii, inclusiv asupra drepturilor şi obligaţiilor pe care le au faţă de copil pe durata aplicării măsurii;
  4. hotărăşte, dacă este cazul, în condiţiile stabilite de Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, cuantumul contribuţiei lunare a părinţilor la întreţinerea copilului pentru care s-a decis măsura plasamentului în condiţiile Legii nr. 272/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. eliberează sau, după caz, reînnoieşte, suspendă sau retrage atestatul de asistent maternal;
  6. stabileşte încadrarea copiilor cu dizabilităţi în grad de handicap şi eliberează certificatul de încadrare a copilului într-un grad de handicap;
  7. aprobă planul de abilitare-reabilitare a copilului cu dizabilităţi în situaţia stabilirii unui alt grad de handicap faţă de propunerea serviciului de evaluare complexă;
  8. informează în scris conducerea instituţiilor pe care membrii Comisiei le reprezintăasupra dificultăţilor întâmpinate în stabilirea măsurilor de protecţie specială pentru copii, încadrarea copiilor cu dizabilităţi în grad de handicap şi eliberarea certificatului de încadrare a copilului într-un grad de handicap şi asupra necesităţii de dezvoltare a serviciilor sociale, educaţionale şi de sănătate pentru copii în vederea identificării de soluţii;
  9. soluţionează plângerile adresate de copii, în măsura în care soluţionarea acestora nu este stabilită de lege în competenţa altor instituţii sau a instanţelor judecătoreşti, după caz;
  10. colaborează cu organismele private acreditate care desfăşoară activităţi în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi al protecţiei speciale pe raza administrativ-teritorială;
  11. întocmeşte un raport anual de activitate pe care îl înaintează consiliului judeţean sau, după caz, consiliului local al sectoarelor municipiului Bucureşti.

Comisia îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de actele normative în vigoare.

Comisia se întruneşte bilunar în şedinţe ordinare şi ori de câte ori este necesar în şedinţe extraordinare.

        Comisia competentă să soluţioneze cazurile privitoare la copiii care necesită o măsură de protecţie specială este cea în a cărei rază teritorială se află domiciliul copilului.

Comisia competentă să soluţioneze cererile privind încadrarea copiilor cu dizabilităţi într-un grad de handicap este cea în a cărei rază teritorială se află domiciliul sau reşedinţa copilului. În situaţia în care cererea este soluţionată de Comisia de la reşedinţa copilului, aceasta are obligaţia de a anunţa de îndată Comisia de la domiciliul copilului.

Comisia soluţionează în termen de cel mult 30 de zile calendaristice cererile privind stabilirea unei măsuri de protecţie specială şi în termen de cel mult 60 de zile calendaristice cererile privind încadrarea copiilor cu dizabilităţi într-un grad de handicap. Termenul curge de la data înregistrării de către Direcţie a cererii.

În exercitarea atribuţiilor ce îi revin Comisia emite hotărâri.

Hotărârile Comisiei se comunică persoanelor interesate, în termen de 5 zile lucrătoare de la data şedinţei.

         Lucrările de secretariat ale Comisiei sunt asigurate de un secretariat care funcţionează în cadrul Direcţiei Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Teleorman.

Hotărârea comisiei este executorie şi poate fi contestată în termen de 30 de zile de la data comunicării, potrivit prevederilor art. 7 din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, şi ulterior poate fi atacată la Tribunalul Teleorman, cauzele supuse judecării fiind soluţionate potrivit regulilor speciale de procedură prevăzute de Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată.

Atenție !

Contestațiile pot fi depuse la sediul D.G.A.S.P.C. Teleorman situat în municipiul Alexandria, strada Dunării, nr.7, etaj 1, biroul nr. 27, jud. Teleorman, Tel: 0247.316611, Interior: 37, în zilele de Luni – Joi:  orele 08:00 – 16:00, și  Vineri: orele 08:00 – 14:00, sau la adresa de e-mail: dgaspctr@yahoo.com.

Sari la conținut