Centrul de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Olteni

Centrul de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Olteni

str. SOS. ALEXANDRIEI, nr. 27, jud Teleorman

Tel. 0247/432111, fax 0247432334

Licență de funcționare seria LF nr. 0000527 – 25.09.2023 – 24.09.2028

 

Beneficiarii serviciilor sociale

Beneficiarii serviciilor sociale acordate în „Centrul de Îngrijire şi Asistenţă pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Olteni” sunt persoane adulte cu dizabilități, care nu au posibilitaţi de îngrijire şi întreţinere în propria familie sau în cadrul comunităţii, sunt dependenţi de servicii sociale specializate şi care au domiciliul pe raza administrativ – teritorială a judeţului Teleorman.

Criterii de admitere:

Admiterea beneficiarilor în cadrul „Centrului de Îngrijire şi Asistenţă pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Olteni” se face în limita locurilor disponibile.

  1. furnizorul de servicii sociale realizează admiterea beneficiarilor în condițiile legii și numai dacă poate acorda serviciile minime pentru a raspunde nevoilor acestora;
  2. pot fi admise, in regim de urgenta, persoane fara locuinta, venituri, etc;
  3. admiterea persoanelor cu dizabilități în centru se realizează cu încheierea unui contract de furnizare servicii, între furnizorul de servicii sociale și beneficiar/ reprezentantul legal;
  4. persoanele adulte cu dizabilități asistate în centru sau susținătorii legali ai acestora, în funcție de veniturile personale ale persoanelor cu dizabilități, au obligația da a plăti contribuția lunara stabilită conform legii. În acest sens aceste persoane trebuie să semneze angajamentul de plată, parte integrantă din contractul de servicii;
  5. să aibe domiciliul pe raza județului Teleorman (excepție fac cazurile în care exista acordul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului de a achita costul mediu lunar de cheltuieli stabilite pentru respectivul serviciu social în care urmează să fie admisă persoana cu dizabilități);
  6. să dețină un certificat de încadrare într- un grad de handicap fizic, mental, somatic, auditiv, vizual, etc.

Acte necesare:

  1. documentația pentru instituționalizarea unei persoane adulte cu dizabilități este reglementată de actele normative în vigoare;
  2. dosarul de admitere în centru rezidențial pentru persoane adulte cu dizabilități, conține următoarele documente:
  3. cerere de admitere în centru, semnată de beneficiar sau de reprezentantul legal;
  4. decizia de admitere, aprobată și avizată de reprezentantul furnizorului de servicii sociale, în original;
  5. copie de pe actele de identitate (persoana cu dizabilități și reprezentanții legali);
  6. copii de pe certificatele de naștere, de căsătorie și de pe actul de identitate ale persoanei care solicită admiterea, ale părinților, ale copiilor, ale soțului sau soției, dupa caz, ori ale reprezentantului legal ale cestuia;
  7. copie de pe documentul care atesta încadrarea în grad de handicap, în termen de valabilitate PIS, PIRIS ;
  8. declarație privind lipsa susținătorilor legali, după caz;
  9. acte doveditoare privind veniturile: adeverința de salariu, talon de pensie, adeverințe de venit eliberate de organele financiare teritoriale, alte acte sau, după caz, declarația pe propria răspundere că nu are venituri, autentificată;
  10. documente doveditoare privind situația locativă;
  11. ultimul talon de pensie (daca e cazul);
  12. raportul de anchetă socială;
  13. copii de pe hotâri judecătorești actualizate, prin care s- au stabilit obligații de întreținere ale unor persoane în favoarea sau în obligația celui care solicită admiterea;
  14. investigații paraclinice/ analize medicale (testul HIV, VDRL și dovada de la medicul de familie că, poate conviețui în colectivitate și nu are boli contagioase);
  15. dovada eliberată de serviciul specializat al primariei în a cărei rază teritorială își are domiciliul sau resedința persoana cu dizabilitate, prin care se atestă că, acesteia nu i s-a putut asigua protecția și îngrijirea la domiciliu sau în cadrul altor servicii din comunitate.

Dosarul pentru institutionalizare  împreună cu referatul tip semnat și aprobat de conducerea instituției se înaintează la Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap, pentru emiterea Decizei de stabilirea unei măsuri de protecție a persoanei cu dizabilități într-un centru rezidențial.

Dosarul de admitere al persoanei, referatul tip, Decizia Comisiei de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap și referatul de situație prin care s- a propus admiterea în centru, aprobat de conducerea instituției sunt documentele care stau la baza Dispoziției de admitere.

În“Centrul de Îngrijire şi Asistenţă pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Olteni” sunt admise persoane cu:

  1. handicap fizic
  2. handicap somatic;
  3. handicap auditiv;
  4. handicap vizual;
  5. handicap mental,etc;

Centrul deține și aplică o procedură de admitere.

  1. admiterea persoanei cu dizabilități se realizează în condițiile legii și numai dacă centrul poate acorda serviciile minime necesare pentru a raspunde nevoilor beneficiarilor;
  2. admiterea în Centrul de Îngrijire şi Asistenţă pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Olteni se face de către D.G.A.S.P.C. Teleorman. Directorul General emite dispoziţia de admitere;
  3. beneficiarii care realizează venituri proprii din pensii de orice natura, din indemnizații sau din alte drepturi acordate potrivit legii, precum şi din alte surse cu caracter permanent sunt obligate la plata contribuţiei lunare de întreţinere, conform legislaţiei în vigoare;
  4. la admitere se face evaluarea nevoilor specifice ale beneficiarilor în termen de maxim 5 zile de la admiterea acestuia în Centru;
  5. se completează Planul Personalizat pe baza fișei de evaluare inițială.
  6. planul Personalizat realizat în baza evaluării iniţiale se întocmeşte pentru o perioadă de maxim 6 luni.
  7. după perioada de maxim 6 luni de la evaluarea iniţială, PP se revizuieşte periodic de către echipa multidisciplinară împreună cu managerul de caz, la interval de 6 luni.
  8. centrul asigură monitorizarea situației beneficiarului și a aplicării planului personalizat;
  9. monitorizarea situației beneficiarului și evolutia acestuia se realizează de către managerul de caz, numit prin Dispozitia furnizorului de servicii sociale;
  10. pentru monitorizarea situației beneficiarului și a aplicării planului personalizat, managerul de caz utilizează o fișă de monitorizare;
  11. evoluţia situaţiei/progreselor beneficiarilor este discutată lunar, în întâlnirea de lucru a managerului de caz cu echipa; managerul de caz completează Fişa de monitorizare.
  12. fişa de monitorizare cuprinde sinteza discuţiilor dintre managerul de caz şi personalul implicat în acordarea serviciilor către beneficiar.
  13. fișa de monitorizare este inclusă în dosarul personal al beneficiarului;

Condiții de suspendare/încetare a serviciilor:

Suspendarea/ încetarea serviciilor se realizează la cererea beneficiarilor, precum şi în alte condiţii cunoscute şi acceptate de aceştia.

Centrul deține şi aplică o procedura proprie de suspendare/încetare a serviciilor.

Principalele situaţii în care furnizorul de servicii sociale poate suspenda acordarea serviciilor pentru beneficiar sunt urmatoarele:

  1. la cererea beneficiarului / reprezentantului legal pentru revenire in familie, cu acordul acesteia, pentru o perioada de maxim de 15 zile;
  2. la cererea beneficiarului/ reprezentantului legal pentru o perioada de maxim 60 de zile, in baza acordului scris al persoanei care va asigura gazduirea si ingrijirea pe perioada respectiva si a anchetei sociale realizata de personalul din cadrul centrului;
  3. în caz de internare în spital cu o durată mai mare de 30 de zile;
  4. în caz de transfer într-o alta instituție, pentru efectuarea de programe specializate, cu acordul scris al institutiei catre care se efectueaza transferul si acordul beneficiarului sau reprezentantului legal;

Principalele situaţii în care furnizorul de servicii sociale poate înceta acordarea serviciilor pentru un beneficiar sunt:

  1. la cererea scrisă a beneficiarului care are prezervată capacitatea de discernământ; dacă este de acord beneficiarul va comunica în cererea scrisă domiciliul sau reședința unde pleacă după încetarea acordării serviciilor; în situația în care beneficiarul comunică adresa, în termen de 5 zile, furnizorul de Servicii Sociale va notifica serviciul public de asistență socială pe a cărei rază teritorială va locui beneficiarul;
  2. la cererea reprezentantului legal, însoțită de un angajament scris prin care acesta se obligă să asigure găzduirea, îngrijirea și întreținerea beneficiarului cu obligația ca, în termen de 48 de ore de la încetare, furnizorul de servicii sociale să notifice serviciul public de asistență socială pe a cărei rază teritorială va locui beneficiarul;
  3. transfer în altă instituție rezidențială, la cererea scrisă a beneficiarului/ reprezentantului legal, cu acordul instituției respective;
  4. centrul rezidențial nu mai poate acorda serviciile corespunzătoare sau se închide, cu obligația de a soluționa împreună cu beneficiarii sau reprezentanții legali, cu 30 de zile anterior datei încetării, transferal beneficiarului/ beneficiariilor;
  5. la expirarea termenului prevăzut în contract;
  6. în cazul în care beneficiarul nu respecta clauzele contractuale pe baza hotărârii cu majoritate simpla a unei comisii formate din conducătorul centrului rezidențial, un reprezentant al furnizorului de servicii sociale, managerul de caz, sau un reprezentant al peronalului centrului rezidențial și 2 reprezentanți ai beneficiariilor;
  7. în caz de forță majoră (cataclisme natural, incendii, apariția unui focar de infecție, suspendarea licenței de funcționare, altele, ),  în aceste situații furnizorul de servicii sociale va asigura, în condiții de siguranță, transfer al beneficiarilor în servicii sociale similar;
  8. în caz de deces al beneficiarului.

Centrul rezidențial întocmește fișa de încetare/ suspendare a acordării serviciului în maxim 12 ore de la constatarea uneia dintre situațiile descrise mai sus; fișa face parte din dosarul personal al beneficiarului.

Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate în „Centrul de Îngrijire şi Asistenţă pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Olteni” au următoarele drepturi:

  1. sa li se respecte drepturile şi libertăţile fundamentale, fără discriminare pe bază de rasă, sex, religie, opinie sau orice altă circumstanţă personală ori socială;
  2. sa participe la procesul de luare a deciziilor în furnizarea serviciilor sociale, respectiv la luarea deciziilor privind intervenţia socială care li se aplică;
  3. să li se asigure păstrarea confidenţialităţii asupra datelor personale, informaţiilor furnizate şi primite;
  4. să fie informații cu privire la drepturile sociale, serviciile primite, precum și cu privire la situațiile de risc ce pot apărea pe parcursul delurării serviciilor;
  5. sa li se comunice drepturile și obligațiile, în calitate de beneficiar al serviciilor sociale;
  6. să li se garanteze demnitatea și intimitatea;
  7. să-și exprime libera opinie la serviciile primite;
  8. să beneficieze de serviciile prevăzute în contractual de furnizare servicii;
  9. să fie protejați împotriva riscului de abuz și neglijare.

Drepturile beneficiarilor sunt prevăzute în Carta drepturilor beneficiarilor aprobată în condiţiile legii.

Centrul deţine şi aplică un Cod propriu de etică care cuprinde un set de reguli ce privesc, în principal, asigurarea unui tratament egal pentru toţi beneficiarii, fară nici un fel de discriminare, acordarea serviciilor exclusiv în interesul beneficiarilor şi pentru protecţia acestora, respectarea eticii profesionale în relaţia cu beneficiarii.

Centrul organizeaza sesiuni de instruire a personalului privind prevederile Codului de Etică, iar acestea sunt consemnate în Registrul de evidenţă privind perfecţionarea continua a personalului.

Centrul ia măsuri pentru prevenirea şi combaterea oricăror forme de tratament abuziv, neglijent, degradant asupra beneficiarilor. Centrul aplică procedura privind sesizările şi reclamaţiile prin care se stabilește: modul de comunicare cu beneficiarii, modul de formulare a sesizarilor şi reclamaţiilor, cui i se adresează şi cum se înregistrează, modalitatea de răspuns către beneficiar și modul de soluționare.  Centrul deține un Registru de evidență a cazurilor de abuz, neglijare și discriminare. Și un Registru de evidență a incidentelor deosebite.

Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate în „Centrul de Îngrijire şi Asistenţă pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Olteni”au următoarele obligaţii:

  1. să furnizeze informaţii corecte cu privire la identitate, situaţie familială, socială, medicală şi economică;
  2. să participe, în raport cu vârsta, situaţia de dependenţă etc., la procesul de furnizare a serviciilor sociale;
  3. să contribuie, în conformitate cu legislaţia în vigoare, la plata serviciilor sociale furnizate, în funcţie de tipul serviciului şi de situaţia lor materială;
  4. să comunice orice modificare intervenită în legătură cu situaţia lor personală;
  5. să respecte prevederile prezentului regulament.

 

Raport de activitate CIAPAD Olteni 2024

Sari la conținut